Žabinští animátoři šli po stopách Dona Boska

30. 4. 2024 Stalo se

Animátoři, to jsou všichni ti, kteří se o vás starají, si někdy taky vyrazí povyrazit. Někdy jen tak spontánně, někdy navazují na letité tradice. Jedním z již tradičních povyražení bývá jarní cesta do Turína, do míst kde žil a pracoval náš milý zakladatel…

Žluťákem na Jadran

Naše cesta do Turína započala cestovním dnem. Nejdříve jsme se vlakem vydali do Prahy, kde jsme se setkali s dalšími animátory z jiných středisek. Společně jsme pak žlutým autobusem vyrazili na cestu do Itálie. Druhý den ráno nás slunce probudilo v malebné Itálii. Během dopoledne jsme dojeli k našemu ubytování na Colle Don Bosco, rodišti Dona Boska. Tady jsme měli možnost prozkoumat různá místa spjatá s jeho životem. Navštívili jsme dům, kde vyrůstal, baziliku, která mu byla zasvěcena. Zde jsme taky slavili mši svatou. Večer nás čekala lahodná večeře, za kterou děkujeme Gambimu a naší Petě, kteří se o nás po celou dobu skvěle starali.

Pěšky nebo Bosko?

Následující den jsme se vydali na putování do Castelnuova, městečka, kam Don Bosco denně docházel pěšky. I my jsme si tuto cestu prošli a vnímali jsme život Dona Boska z osobnější perspektivy. Poté jsme se autobusem přesunuli do Chieri, kde Don Bosco studoval seminář. Následující den jsme strávili přímo v Turíně. Tady nás uvítal Dominik Honěk, který je teď studentem prvního ročníku teologie, a provedl nás katedrálou sv. Jana Křtitele, kde je uloženo Turínské plátno. Navštívili jsme také dvorek u kostela sv. Františka z Assisi, kde si Don Bosco hrál s mladými chlapci. Následně jsme se podívali i do kostela Panny Marie utěšitelky. Naším cílem dne bylo Valdocco, kde vznikla první salesiánská oratoř. Tady nás provedli naši salesiánští studenti.

Kávička závěrem

Poslední den jsme si užili individuální poznávání Turína. Někdo navštívil muzeum kávy, jiní se vydali za gastronomickými zážitky. Na závěr jsme slavili mši svatou, dali si na večeři pravou italskou pizzu a s těžkým srdcem jsme se rozloučili s prosluněnou Itálií a vydali se zpět do Česka. Cesta do Turína byla pro nás jedinečnou příležitostí, jak se dozvědět více o životě a díle Dona Boska. Byla to cesta plná krásy, poznání a duchovního obohacení, na kterou nikdy nezapomeneme.

Teri Hajasová

Vyhledávání v článcích

Nejnovější články

Kompost o objemu dvou běžných zahradních bazénů dostal novou frizuru. Takovou masu hlíny bychom samo neopanovali sami, takže děkujeme všem dobrovolníkům, kterých se sešlo na čtyři…
Zobrazit Stalo se
Sny se živé stanou, když z hlavy se dostanou... Nevěříte?! Přijďte se přesvědčit na náš BEST FEST. Workshopy našich dětí i animátorů, originální hudební kousky, taneční…
Zobrazit Připravujeme
I když už máme hlavu plnou májek, Velikonoce ještě neskončily. Tak si při posledních týdnech velikonoční doby pojďmě připomenout jednu VelikóNOČNÍ hru, při které došlo na chránění…
Zobrazit Stalo se
Přespat se dá leckde, ale už je dávno stará vesta, že jedny s nejlepších přespávaček jsou u nás na baráku. A když se k tomu přidá ještě nějaké to kreativní patlání, tak už je to…